2018-01-11
Znajdź Agenta marzeń!
Lubimy rekomendacje
Jak wynika z ogólnopolskiego badania „Lojalni 2017”, aż 82% konsumentów w Polsce, korzystających z Internetu poleca zakupiony produkt lub usługę swoim znajomym. Jednocześnie z badań wynika, że prawie 75% ankietowanych podejmuje decyzje zakupowe pod wpływem polecenia, zatem konsumenci ufają rekomendacjom i wybierają najczęściej usługi lub produkty polecone przez rodzinę, znajomych, czy po prostu innych internautów. Opinie działają niemal tak jak recenzje – dzięki nim łatwiej i pewniej sięgamy po produkt, czy korzystamy z danej usługi. Jeśli dwa produkty są podobne jakościowo, to jest duże prawdopodobieństwo, że wybierzemy właśnie ten produkt, który został zarekomendowany i posiada najwięcej opinii.
Jak znaleźć dobrego agenta?
Opinie są szczególnie ważne, gdy mówimy o wyborze agenta nieruchomości, który ma stać się osobistym doradcą przy podejmowaniu życiowej decyzji, jakim jest zakup mieszkania. Agenci Metrohouse otrzymali możliwość utworzenia własnej wizytówki, gdzie mogą opisać swoje doświadczenie i specjalizację. Obecnie na stronie Metrohouse jest 120 takich profili. Każdy profil zawiera wszystkie oferty sprzedaży agenta i garść informacji statystycznych dotyczących obszaru działania. Dzięki przygotowanym wykresom łatwo zorientować się, czy agent specjalizuje się w sprzedaży, czy wynajmie nieruchomości, w jakich cenach posiada oferty w portfolio albo czy skupia się na konkretnym sektorze rynku.
Jednak dla klienta najbardziej istotnym elementem profilu jest możliwość zapoznania się z opiniami obecnych i byłych klientów agenta. Każdego agenta Metrohouse można ocenić za pomocą gwiazdek (od jednej do pięciu), oraz dodać komentarz dotyczący współpracy. Po skorzystaniu z usługi lub na pewnym etapie współpracy klient otrzymuje unikalny link, dzięki któremu może dodać opinię. Dlatego też wszystkie opinie, przypisane do agenta są jak najbardziej wiarygodne, a osoba trzecia, nie uczestnicząca w procesie obsługi nie może komentować poczynań agenta. Na ocenę końcową w postaci gwiazdek składa się nie tylko ocena klienta, ale także pozycja agenta w wewnętrznym rankingu. Tak więc nawet najlepszy agent z niezbyt przychylnymi opiniami nie może liczyć na komplet 5-ciu gwiazdek. Oprócz gwiazdek klient znajduje na profilu informację, na jakim etapie kariery znajduje się doradca.
Same korzyści
Oceny przesyłane przez klientów umożliwiają współtworzenie sieci rekomendacji. Każda opinia ma wpływ na wybór określonego agenta przez klienta zainteresowanego znalezieniem doradcy. Zwłaszcza dodatkowe komentarze klientów przyczyniają się do pogłębienia wiedzy o agencie i pomagają w znalezieniu takiego, który w pełni może spełniać pokładane w nim nadzieję (np. dobrze porusza się po rynku domów w danej lokalizacji gwarantując obsługę także w języku niemieckim). Wdrożenie profili szybko znalazło uznanie w oczach samych agentów, którzy już po kilku tygodniach odczuli pozytywne przejawy funkcjonowania wizytówek: - Ostatnio zadzwonili do mnie klienci z prośbą o pomoc przy sprzedaży. Podczas spotkania dowiedziałam się, że klient odnalazł na stronie mój profil. Przekonała go jakość moich ofert oraz opinie na mój temat, mówi Monika Pięta, agentka Metrohouse z Wrocławia.
Social shopping
Wybór osoby udzielającej pomocy przy wyborze zakupu nieruchomości na podstawie opinii innych możemy nazwać zjawiskiem „social shopping’u”. Oczywiście nie możemy tego nazwać wprost, ponieważ nie kupujemy agenta i nie jest on produktem, ale współuczestnikiem zakupu/sprzedaży nieruchomości. Jak powszechnie wiadomo konsumenci przed zakupem, zwłaszcza droższych produktów korzystają z wiedzy internetowego tłumu, nabywając tym samym wartościowych informacji na żądany temat. Im więcej opinii (pozytywnych), tym chętniej podejmujemy decyzję zakupową. Zatem możliwość oceny pracy agenta, przez klientów jest budowaniem zjawiska social shoppingu w branży pośrednictwa nieruchomości.
Znajdź Agenta Metrohouse
To naprawdę proste - wystarczy wejść na https://metrohouse.pl/agenci-metrohouse i poszukać Agenta wg obszaru działaniu lub znaleźć go po nazwisku.
Masz pytania? Skontaktuj się z nami lub odwiedź najbliższe biuro Metrohouse.
+48 22 626 pokaż!
Wypełnij poniższy formularz:
Grupa Metrohouse dba, aby Twoje dane osobowe były przetwarzane w sposób zgodny z przepisami prawa, a ich przetwarzanie nie naruszało Twoich praw i wolności.
Prosimy o zapoznanie się z Klauzulą Informacyjną.
W przypadku chęci uzyskania dodatkowych informacji dotyczących sposobu przetwarzania Twoich danych osobowych, możesz skontaktować się z naszym Inspektorem Ochrony Danych Osobowych pod adresem e-mail: iod@metrohouse.pl
Klauzula Informacyjna
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej: „RODO”) informujemy, że administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Metrohouse Franchise S.A. z siedzibą: ul. Wołoska 22, 02-675 Warszawa (dalej: „ADO”). ADO umożliwia kontakt przy wykorzystaniu numeru telefonu: (+48) 22 112 19 29 lub drogą listownie na adres siedziby ADO. Współadministratorami danych osobowych (jedynie w zakresie: imienia, nazwiska, numeru telefonu, adresu e-mail) są spółki: Credipass Polska S.A. oraz Primse.com sp. z o. o. obie z siedzibą w Warszawie przy ul. Wołoskiej 22, 02-675 Warszawa (dalej zwane łącznie „Współadministratorami”). Dane kontaktowe inspektora ochrony danych powołanego przez ADO i Współadministratorów: tel.: +48 (22) 626 26 26, e-mail: iod@metrohouse.pl, adres do korespondencji: ul. Wołoska 22, 02-675 Warszawa. Pani/Pana dane osobowe na potrzeby przygotowania oferty i świadczenia przez ADO usługi pośrednictwa w obrocie nieruchomościami przetwarzane są na podstawie art. 6 ust. 1 pkt b) RODO zgodnie z zasadą, że przetwarzanie danych jest zgodne z prawem jeżeli jest niezbędne w celu realizacji umowy lub do podjęcia działań przed jej zawarciem na żądanie osoby. Współadministratorzy przetwarzać będą Pani/Pana dane osobowe w celu złożenia ofert usług własnych na podstawie art. 6 ust. 1 pkt f) RODO. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez ADO przez okres 3 (trzech) lat od końca roku kalendarzowego, w którym złożono ofertę finansowania, ubezpieczenia lub pośrednictwa w obrocie nieruchomościami, a jeżeli usługa pośrednictwa finansowego i/lub ubezpieczeniowego i/lub pośrednictwa w obrocie nieruchomościami zostanie wykonana przez okres przechowywania dokumentacji związanej z wykonaniem tych usług zgodnie z wymogami powszechnie obowiązujących przepisów prawa. Współadministratorzy – w zakresie celu przetwarzania jakim jest oferowanie usług własnych przetwarzać będą dane osobowe do czasu zgłoszenia sprzeciwu na przetwarzanie, a jeżeli została wykonana usługa przez okres przechowywania dokumentacji związanej z wykonaniem usługi wymagany przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa. Jeżeli nie złożono oferty usług dane osobowe będą przechowywane przez okres 3 miesięcy od daty wypełnienia formularza. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego (do krajów innych niż kraje Unii Europejskiej oraz Islandia, Norwegia i Liechtenstein). Udostępnione dane nie będą przetwarzane w sposób automatyczny (profilowanie). Odbiorcami danych osobowych, z zachowaniem wszelkich gwarancji zapewniających bezpieczeństwo przekazywanych danych, mogą być: a. podmioty, którym ADO lub Współadministrator powierzył przetwarzanie danych osobowych, w tym dostawcom usług umożliwiających świadczenie usług pośrednictwa finansowego i/lub ubezpieczeniowego i/lub usług pośrednictwa w obrocie nieruchomościami; b. dostawcy usług prawniczych, usług doradczych i windykacyjnych w przypadku dochodzenia przez ADO roszczeń związanych z prowadzoną działalnością gospodarczą; c. podmioty, z którymi ADO zawarł umowę agencyjną, umowę o współpracy, umowę pośrednictwa finansowego, pośrednictwa ubezpieczeniowego lub w pośrednictwa obrocie nieruchomościami (ich pełna lista dostępna jest pod adresami: www.credipass.pl/partnerzy oraz www.metrohouse.pl/partnerzy). Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do danych oraz prawo ich sprostowania, gdy są one nieprawidłowe. W przypadkach określonych przepisami prawa przysługuje Pani/Panu prawo do żądania usunięcia danych, prawo żądania ograniczenia przetwarzania danych, prawo do przenoszenia danych, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego czyli do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w przypadku, gdy przy przetwarzaniu Pani/Pana danych ADO narusza przepisy dotyczące ochrony danych osobowych. Podanie przez Panią /Pana danych osobowych jest dobrowolne (konsekwencją ich niepodania będzie brak możliwości podjęcia działań związanych przygotowaniem oferty finansowania lub ubezpieczenia oraz udzielenia informacji w tym zakresie).