2014-08-06

Elita doradców pracuje z klientami z polecenia

satJednym z kryteriów oceny pracy agenta jest liczba klientów obsługiwanych „z polecenia”. Podczas gdy jedni doradcy muszą angażować się w pozyskiwanie nowych zleceń, inni bazują na klientach, którzy zgłaszają się do nich samodzielnie - zachęceni pozytywnymi opiniami bliskich, sąsiadów, znajomych z pracy.

Doradcy pracujący na klientach z polecenia stanowią, nie boję się użyć tego słowa, elitę wśród pośredników. W kontekście niezbyt dobrych notowań dla całej branży, rekomendacja konkretnej osoby przez zadowolonego klienta świadczy o prawdziwym uznaniu jego kompetencji, umiejętności handlowych, ale czasem po prostu zwykłego ludzkiego podejścia do realizacji zlecenia.


Mocno przywiązani do gadżetów amerykańscy pośrednicy często używają w komunikacji marketingowej na kubkach, znaczkach i pocztówkach zwrotów zachęcających do dalszego polecania ich usług. Każdy chce mieć klientów z polecenia. Rekomendacja przyznana przez inną osobę stanowi dla klienta pewien rodzaj gwarancji, jest odpowiednikiem preselekcji.

Warto zabiegać o referencje, ale jak to zrobić w praktyce? Oto rady, które najłatwiej wprowadzić w codziennej pracy.

  • Obsługuj klienta tak, jak sam chciałbyś być obsługiwany. Trywializm? Ależ skądże. Jeżeli podejdziesz do obsługi kolejnego klienta nie w sposób sztampowy, ale uważnie wsłuchując się w jego potrzeby, dasz mu wyraźnie do zrozumienia, że interesujesz się jego zleceniem, będziesz utrzymywał z nim stały kontakt, nawet jeśli nie masz dla niego kolejnych ofert lub sprzedaż nie idzie tak jak przewidywałeś, zdobędziesz jego uznanie.

    Pamiętaj, duża część rekomendacji, które otrzymujemy w Metrohouse pochodzi od klientów, którzy przeprowadzili transakcję bezpośrednio lub przy pomocy innego biura

    . Mimo to czuli się zobowiązani, aby podziękować za współpracę i polecać nasze usługi dalej.
  • Nie kończ obsługi po podpisaniu umowy. Zakończyłeś realizację transakcji? Tylko Ci się wydaje. Podpisanie aktu notarialnego nie jest momentem, w którym powinieneś zakończyć relacje z klientem. Zadzwoń lub umów się z nim raz jeszcze i porozmawiaj o tym wszystkim, co podobało mu się w obsłudze, jakie ma zastrzeżenia. Spytaj czy nie potrzebuje dodatkowej pomocy (obsługa potransakcyjna).

    Jeżeli klient jest pod wrażeniem obsługi poproś go o referencje – najlepiej nie w formie przesłanego maila, ale napisane odręcznie. W naszym archiwum znajdziemy m.in. referencje napisane na serwetce z kawiarni!

  • Nie bój się prosić o rekomendacje. Klient zadowolony z obsługi często sam staje się ambasadorem doradcy i nawet bez powiadomienia przekazuje kontakty swoim znajomym zainteresowanym obsługą na rynku nieruchomości. Najlepiej jednak sam wyjdź z inicjatywą. Dzięki rekomendacjom wielu naszych doradców na stałe wpisało się w obsługę różnych grup zawodowych: jedni przeprowadzają transakcję w środowisku lekarzy, inni celebrytów, a jeszcze inni skupiają się na obsłudze pracowników dużych korporacji.

  • Przypominaj o sobie. Jest wiele momentów, kiedy warto odświeżyć kontakt do naszego dobrego klienta. Choćby życzenia świąteczne, czy rocznica zakupu mieszkania. Nie zapomnij, aby wysyłka poza życzeniami zawierała Twoje aktualne dane kontaktowe.

  • Wizytówki. Podczas sesji networkingowych rozdajemy nawet kilkadziesiąt wizytówek w ciągu 30 min. Nie oszczędzaj na nich także w codziennej pracy. Jeśli klient ogląda nieruchomość w towarzystwie innych osób, niech każda z nich otrzyma kontakt do Ciebie. Jeśli sama nie skorzysta, podzieli się z nim z kimś, kto w tym momencie będzie potrzebował tego rodzaju usługi. Oczywiście wspomni o Twoim profesjonalizmie, jeśli na to zasłużyłeś :)


Masz pytania? Skontaktuj się z nami lub odwiedź najbliższe biuro Metrohouse.

+48 22 626 pokaż!

Wypełnij poniższy formularz:

Czy ten wpis okazał się przydatny? Udostępnij znajomym


Wyślij wiadomość mailem

Czy ten wpis okazał się przydatny?
Wyślij znajomym!


Wyślij wiadomość mailem

Nasi klienci powiedzieli

"Współpraca na 5+. Bardzo dobry kontakt. Wszystko wyjaśnianie zwięźle i zrozumiale. Przez labirynt związanych z transakcja kupna formalności poprowadzeni byliśmy ja dzieci za rączkę. Żadnych problemów. Podpowiedzi b.przydatne. Poszło szybko, łatwo i przyjemnie! Polecamy!"

— Dorota A, Toruń